Monday, February 28, 2011

ELLEN NIIT

1.kl. Kärolain Käsper - "Tere, tere lambatall"

4.kl. Adeele Rei - "Lävel"

Thursday, February 24, 2011

KLASSIÕHTU

Hommikul kartsin, et külm nurjab taas meie peo, aga õnneks nii ei läinud. Peo korraldasid Hedvika ja Adeele (koos emade tugeva toega). Teemaks oli Harry Potter. Mõlemad tüdrukud on sel alal tõsised fännid. Eesmärk oligi neil ka teisi nakatada ja teadmisi jagada. Kõik oli viimse detailini läbi mõeldud ja korraldatud. Algas kõik meie vastuvõtuga Sigatüüka kooli ja majadesse jagamisega. Kõik said läbi katsetuste omale võlukepid. Õpiti loitsusid, lauldi hümni, otsisti tarkadekivi, segati kokku ja joodi imejooki ning söödi kummalisi komme. Tegelasi tutvustas ja filmi telgitaguseid avas film. Pani ainult imestama kui detailideni tüdrukud ise seda maailma tunnevad. Süüa ja juua oli tänu vanematele rohkelt. Imetleti Greete toodud pidupäevakooki. Korraldajad olid palunud rõhku panna tervislikule toidule. Seetõttu oli rohkelt puuvilju, Jaanuse toodud porgandid dipikastmega kadusid tilgatumalt, sama juhtus ka Sigridi ema küpsetatud leivaga. Sellest on meil juba tõeline hitt saanud. Alati maitsvad on Marta ema küpsetised ja Reneki toodud võileivad. Lõpus mängiti lustiga oma tuttavaid lemmikmänge.




AKTUS






Selle aasta iseseisvuspäeva aktus oli pisut eriline, sest oma vande andsid seal noorkotkad ja kodutütred. Aktust juhtis väärikalt 8.kl Robert. Ühiselt laulsime hümni ja "Laul Põhjamaast". Vande andmise ja piduliku organisatsiooni vastuvõtu viis läbi Kaarita Brük. Õnnitleme Laurat ja Carmenit tähtsa päeva puhul! Kuulasime direktori kõnet ja nautisime pillimeeste mängu. Sigrid, Triinu ja Aigi - tublid! Aigil oli veel vastutusrikas solisti roll kanda. Võimsalt kõlas mudilaskoor. Kiitus Mardole, Martale, Hedvikale ja Adeelele. Õpetajad teenisid oma põhjamaa tantsu eest lastelt tugeva aplausi.
Kui Tallinnas järgneb pidulikule kontserdile presidendi vastuvõtt, siis meil jätkus päev klassiõhtuga.




HETKI KOOLIELUST

Eesti keele tunnis tutvusime vanade arvutusvahenditega. Marta tõi kooli kaasa tutvumiseks arvutuslükati. Õpetaja aga ei suutnud kuidagi meenutada selle tööpõhimõtteid. Palusime õpetaja Veeralt abi. Temagi võttis esmalt mõtteaega. Lõpuks jõudis asi huvilisteni.














Enne iseseisvuspäeva tegime tutvust oma sugulasrahvastega. Mõte sündis sellest, et matemaatika ülesande lahenduseks tuli sõna "vadjalased". Kuna sõna oli võõras, siis saigi asja lähemalt uurima hakatud. Võrdlesime sõnu ja püüdsime aru saada erinevates sugulasrahvaste keeltes tekstidest. Selgus, et kõige rohkem sarnasust oligi vadja keelega.

KÄSITÖÖ

Jätkasime eesti rahvakultuuri uurimist. Nüüd sai vaatluse alla võetud arhailine tikand. Appi sai võetud raamat, mustrilehed, erinevad esemed.

























KUNSTITUND

Portreedega oleme tegelenud nüüd pikalt põhjalikult. Esmaspäeval tegime lõputööd - inimese kaks nägu. Viimane lihv tuleb veel anda.



PORTREESARI 2