Saturday, March 30, 2013

TARTUS

Selleks, et pikk tee kiiremini läheks lahendasime erinevaid mõistatusi, joonistasime, mängisime Aliast ja kaardimänge.

Tartu jõudes läksime kohe Teatri Koju. Kuna aega oli enne etendust veel küllaldaselt, siis vaatasime majas ringi. Esmalt võttis meid vastu mehhaaniline teater. Sinna oli vaja münt sisse panna ja siis hakkasid erinevad nukud tööle. Järgmises ruumis saime tutvuda maja minevikuga. Kõige rohkem uudistamist oli teatrinukkude näitusel. Siin sai ise teha varju-, marionett- ja käpiknukuteatrit. Väljas oli hulga igasuguseid teatrinukke Eestimaalt ja mujalt maailmast.

Lõpuks oli aeg minna teatrisaali. Esimest korda olin teatris, kus garderoobis said külastajad sussid jalga. Istekohad olid nummerdamata, kõik sätiti meeldivale kohale. Meie olime esiridades. Etendus "Pettson ja Findus" oli väga lustlik ja põnev. Naerutasid meid näitlejad Karol Kuntsel ja Ott Sepp. Ja naerda sai tõesti südamest. Peale etendust astusime 2 maja edasi ja olimegi mänguasjamuuseumis. Lahke pererahvas võttis meid vastu, riietusime lahti ja asusime giidi saatel maja avastama. Kuna eelnevalt olime muuseumi koduleheküljega tutvunud, siis juba teadsime, millised ruumid meid ees ootavad. Külastasime linnalaste, talulaste, toamängude, õuemängude, lauamängude, ülekeeratavate mänguasjade, filminukkude, jne ruume. Vaatasime näitust Bondi autodest. Põnev oli muidugi suur mänguraudtee, kus rongid sõitsid. Vaadata oleks veel paljugi võinud, aga kõhud oli väga tühjaks läinud ja mõtted kippusid leivakottidele minema. Kaasa osteti mõned suveniirid.

Jalutasime ülikooli juurde, Raekoja platsile, vaatasime viltust maja, ületasime Emajõge mööda Kaarsilda. Lõpuks leidsime oma bussi üles. Riidestki polnud aega lahti võtta, kohe olid toidukotid lahti pakitud ja esimesed ampsud suus. Tagasiteel lahendasime mõistatusi Tartust ja tegime ka ühe ostupeatuse. Päeva võib lugeda kordaläinuks.