Thursday, May 19, 2011

KUIDAS RÕÕMUSTADA VANEMAID

Mulle tuli meelde, et mu ema sünna on 1 kuu pärast ja hakkasin salaja taskuraha koguma. Kui ema sünna kätte jõudis, siis ei teinud ema sellest väljagi, aga mina käisin salaja poes ja ostsin suure südamekujulise kommikarbi kommidega. Kinkisin selle emale ja tal oli väga rõõmus meel.

Mina rõõmustan oma vanemaid sellega, et pesen nõud ära, koristan tuba, õpin hästi, käin trennis ja aitan neid. Minu vanemad on siis rõõmsad ja ütlevad „Aitäh!“ see mõjub väga hästi.

Kui ma koolist tulin, olid mu vanemad kodus, aga läksid poodi. Ma hakkasin kohe koristama. Pesin nõud ära. Õde oli kodus, aga ta ei koristanud. Ma ütlesin, et kui ta hakkab koristama, siis ma annan kommi. Ta hakkas kohe koristama. Me koristasime kõik ära. Kui vanemad koju tulid, siis ema oli nii rõõmus, et andis meile šokolaadi.

Kui emme ja issi läksid koera tooma, siis mina tegin üksi süüa nii koerale kui ka emmele ja issile. Pärast tegin kodutööd ära, lugesin raamatut, jne. Lõpuks tegid nad mulle pika pai ja läksime pitsat sööma.

Ma olen oma vanemaid rõõmustanud nii, et koristan tube, pesen nõusid, rohin, pesen põrandaid. Mu emale meeldib kui ma teda ja vanaema aitan. Ma proovin neid iga päev aidata, kuid kogu aeg see ei õnnestu.

Mina saan rõõmustada oma vanemaid niimoodi, et igakord ma teen oma toa korda ja pesen nõudki ära. Siis veel kui ma aitan neid töödes. Vahel ma teen ise nende tööd ära. Nemad alati rõõmustavad selle peale.

Kui ma ükskord koju läksin, siis mu vanemaid polnud kodus. Nad olid tööl. Mõtlesin, et võiksin jänesepuuri puhtaks teha ja seda ma tegingi. Pärast seda pesin nõud ära. Kui mu vanemad koju tulid ja seda nägid, siis nad kiitsid mind. Mina olin õnnelik ja mu ema-isa olid ka õnnelikud.

Ma olen oma vanemaid rõõmustanud sellega, et aitan emal ja isal töid teha, koristan toa ära või siis aitan niisama lapsi vaadata kui ema ja isa on kodust ära. Mõnikord rõõmustan ma ema sellega, et ostan talle enda kogutud raha eest kingituse või kingin lille.

Kui ma olen käinud võistlustel ja saavutan seal hea koha, nt I – III, on vanemad väga rõõmsad olnud. Ükskord sain koguni medali, siis käitus ta sellega nagu oleks ise selle saanud :) Ka siis, kui olen tube koristanud, on nad rõõmsad.

Mina olen oma vanemaid rõõmustanud sellega, et ma teen nende eest töö ära ja hoian oma väiksel vennal silma peal. Kui ma ema aitan aiamaal, on tal väga hea meel. Kui ma aitan isal kuuri lammutada või kui ma niidan murutraktoriga tema eest muru ära, on tal hea meel. Mulle meeldib väga oma vanemaid rõõmustada.

Ma rõõmustasin oma ema nii:
Läksin koju, oli õpitud ja igav oli. Mõtlesin, et hakkan koristama. Ma koristasin kõik toad ära. Selleks kulus umbes 2 tundi. Kui ema koju tuli, oli ta nii rõõmus ja lausus: „Oo, kui tubli sa oled olnud!!!“ Ta oli terve õhtu rõõmsa näoga, vahepeal isegi nuttis.

Ükskord, kui ma olin vanematega riius, siis ma ajasin kõik segamini. Aga mõtlesin, et mida need asjad mulle tegid ja milles asjad süüdi on. Ma tegin pilti ja koristasin ära. Vanemaid mul sel ajal kodus polnud. Siis kui vanemad koju tulid, olid kõik asjad korras. Me leppisime ära. Siis ma näitasin neile pilte, m is ma tegin sellest kui sassis oli ja siis nad kiitsid mind.

Mina olen rõõmustanud oma ema nii, et ma olen talle midagi kinkinud, talle kohvi teinud või siis kui ta magab, kõik ära koristanud. Ka siis, kui olen kõik ära õppinud ja teda aitan.

Tegin mõndasid asju, et vanemaid rõõmustada. Näiteks olen ma talle lilli kinkinud ja soovinud talle midagi head. Ma olen teda palju aidanud. Kui emal jalg kipsis oli, siis ma pidin talle põhimõtteliselt koguaeg süüa tegema.

Kui ma 6-aastane olin, läks mu ema poodi ning mina proovisin kodus talle kaerahelbeputru teha. Mina arvasin, et mu puder tuli suurepärane välja, aga kui ema koju jõudis, ehmus ta algul kuna ma olin pliidi kraadid põhja keeranud. Siis lülitas ta ruttu pliidi välja ning hakkas naerma, aga mina ei saanud aru miks. Ükskord ma tegin emale võileibu ja kohvi ning see meeldis talle.

Ükskord kui emme oli kodust ära, pesin ma nõud ära ja õppisin klaverilood korralikult selgeks. Emmel oli selle üle hea meel. Üks teine kord läksin ma õhtul ise duši alla ja ärkasin hommikul kohe üles. Emme imestas, et mis mulle sisse on läinud, aga mina tahtsin lihtsalt emmet rõõmustada. Ma hakkan edaspidi tihedamini nõusid pesema, teen palju asju enne ära, kui tema mulle öelda jõuab ja aitan teda erinevates töödes. Siis on emme rõõmus ja ei pea mulle kõike meelde tuletama.

1 comment:

Enrik said...

Lahe , aga seal
Kui emme ja issi läksid koera tooma, siis mina tegin üksi süüa nii koerale kui ka emmele ja issile. Pärast tegin kodutööd ära, lugesin raamatut, jne. Lõpuks tegid nad mulle pika pai ja läksime pitsat sööma.---Kas siis tema tehtud söök ei kõlvanud? miks nad pitsat sööma läksid?