Thursday, October 7, 2010

KUIDAS MA ÕPIN

Koolist koju jõudes ma söön, puhkan natuke, vaatan lastesaate ära ja hakkan õppima. Ma õpin suures toas teleciisori juures. Emme tahab mõnikord ette öelda, aga mina ei luba. Ma õpin ise ja mul pole abi vaja. Mõnikord kui õppida on palju, võtab see kaua aega, peaaegu terve õhtu. Õhtuti pean harjuatma ka klaverit.

Mina õpin diivanil ja kirjutan laual. Siis kui ma millestki aru ei saa, siis küsin emmelt abi. Õpin ma sirge seljaga. Õpin valges. Teisipäeviti ja neljapäeviti õpin pärast vibutrenni, ülejäänud päevadel õpin pärast tunde kodus. Kui eesti keeles on kodus ilmekalt lugema õppida vaja, siis loen mitu korda läbi ja siis loen emmele. Kui midagi valesti on, siis emme parandab. Luuletusi ja inglise keele sõnu õpin vaikuses, muidu ei taha pähe jääda.

Õppimiseaeg on mul kell 18.00 ja koht on kodus. Ma kasutan õppimiseks raamatuid ja töövihikuid. Vahel ma ei saa ülesannetest aru, siis ma palun emalt, isalt või vennalt abi. Ma peaks olema vahel tähelepanelikum, käekiri võiks mul olla parem ka. Kuulmine võiks mul parem olla, ütleb ema. Mõnikord tahaks pigem sõpradega õue minna või arvutis olla, kui õppida. On juhtunud, et vaja raamatust midagi vaadata, aga see on koolis.

Ma õpin üksi ja kui ma midagi ei oska, siis küsin abi. Ma õpin vaikuses ja ei tegele muuga. Ma pean kuulama, mis õpetaja räägib, muidu ei oska teha. Ma õpin enne lihtsamad asjad, siis raskemad. Kui ma õpin inglise keele kontrolltööks, siis kirjutan ühe sõna paberile ja siis mõtlen, kuidas see eesti keeles on.

Ma õpin oma toas laua taga. Esimesena õpin matemaatikat ja siis teised asjad. Inglise keeles ma eksin tihti kuna ma ei oska eriti seda keelt. Kui mul läheb inglise keeles valesti, siis küsin suurelt vennalt abi. Eesti keeles, kui ma mingit ülesannet ei oska, siis küsin emmelt abi.

Tavaliselt õpin ma enda laua taga ja keegi ei aita mind. Kui ma olen töö lõpetanud, siis emme kontrollib mu töö ära ja kui seal on viga, siis ta ütleb mulle seda ja ma pean oma vea üles otsima ja selle ära parandama. Kontrolltöödeks ma õpin nii, et keegi esitab mulle küsimuse ja ma vastan sellele kirjalikult. Kui seal on midagi valesti, pean ma selle ära parandama ja mitu korda õigesti kirjutama. Oma laua ma üritan korras hoida, et õppimisel miski minu tähelepanu ei tõmbaks.

Mina olen Valtu Põhikooli 4.klassi õpilane. Peamine õppimine toimub meil klassis. Mulle meeldib õppida läbi mängude. Eelmiste aastatega võrreldes antakse meile tunduvalt rohkem õppida. Kodutöid on ka rohkem. Kodus õpin ma oma toas vaikselt. Ma õpin hoolikalt. Vahest on juhtunud, et mul on jäänud kodutöö tegemata. Kui ma kodus õpin ja hätta jään, küsin vanematelt abi. Õppida on mõnus.

Mina õpin korralikult. Õpin valguse käes ajavahemikus 4-6 õhtul. Mõnikord õpin ka koolis pikapäevarühmas, siis ei pea kodus õppima ja on rohkem vaba aega. Loen korralikult töökorraldusi ja täidan päevikut. Ma kasutan nii vihikuid kui ka õpikuid. Mina õpin vaikuses.

Mina õpin oma toas laua taga ja vahest pikapäevarühmas. Ma õpin tavaliselt kohe peale tunde või kella 5-6 ajal. Mulle meeldib õppida ka nii, et taustaks mängib vaikselt muusika. Vahest ma õpin ka vaikuses. Mõnikord kutsun appi oma vanemad ja venna, vahest ka õpetaja.

Kui ma õpin, siis ...
...on mul laud alati korras
...vaatan kõigepealt hääldust ja teised tulbad on kinni ( inglise keel)
...ma püüan nii, kuidas oskan ja mõnikord näitan emale ka.
... ma panen asjad järjekorda alustades sellest, kus on kõige rohkem õppida.
... ma ei tegele kõrvaliste asjadega.
...ma ei kuula muusikat.

Õpin järgmise päeva kodutöid. Ülesandeid vaatan päevikust ja ekoolist. Õpin peale tunde kodus ja koolis. Vastuseid otsin õpikust ja kasutan õpetaja abi, vahel ka internetti.

Mina õpin kodus laua taga. Alati kui ma koju tulen, vaatan seebika ära ja siis ma hakkan õppima. Kui ma jään hätta, siis ma mõtlen hästi palju ja kui meelde ei tule, siis kutsun ema appi.

Mina õpin vaikuses. Ma alati kontrollin läbi. Ma ei sodi töövihikuid ega õpikuid. Ma vaatan, et mul oleks kõik õpitud. Kui ma midagi ei tea, siis küsin emalt või õpetajalt.

Ma õpin laua ääres, tegelikult hoopis põrandal. Kuigi ma ei saa hästi kodus õppida, sest kõik seal karjuvad. Ma õpin pikapäevarühmas.

No comments: