Tuesday, October 12, 2010

MATKAMULJED

Esimesed usinad on oma matkamuljed kirja pannud.

Sõitsime koos viienda klassiga õp.Reeda juurde. Ta elab Pael, kus külastasime ka karstikoopaid. Veel sõime ja mängisime lehtedes. Karstikoopas kukkus Sigridile kivi selja peale ja Timole jala peale. Tore matk oli.

Läksime peale kolme tundi matkama. Läksim,e kõik kooli ette ja õpetajad seletasid meile reeglid. Siis asusime teele. Pidime sõitma väga palju, et jõuda õp.Reeda koju. Seal läksime koobastesse. Need olid lahedad. Pärast läksime õp.Reeda koju ja hakkasime grillima.

Lahe. Meid oli nii palju, et koolimaja uksest poenurgani. Minu arust oli teekond kokku kuskil 50 km. Mööda kruusateed oli jube sõita:“ai, ai, auk, auk“.Kui me õp.reeda juurde jõudisme, siis tegin ma suure jooipausi, jõin peaaegu pool oma joogist. Me läksime Pae karstialale, enne käisime sildi juures ja õp. Reet rääkis väga pikalt, mul ei jäänud eriti midagi meelde. Me läksime mööda matkarada, mis oli märgistatud lintidega. Koopad olid lahedad. Ma ise käisin ühes koopas, teise pistsin ainult pea sisse ja kui ma välja tulin, siis sain silma alla kriipsud. Pärast läksime õp.Reeda juurde ja grillisime. Kui olime ära söönud, siis hakkasime lehtedega möllama. Kui tagasi tulime, pani Mardo käna. Tagasi tulime Hertu kaudu, läksime Raplast. Päev oli lahe!

Kolm tundi oli, siis kogunesime kooli ette viienda klassiga. Läksime hanereas, sõitsime ja sõitsime. Vahepeal jäime seisma. Läksime õp. Reeda juurde ja karstikoobastesse.

Pärast sööki läksime meie klass ja 5.klass rattamatkale. Me pidime kandma helkurveste ja kiivreid. Kui ma sõitma hakkasime, siis läksime kõik haneritta. Kui olime õp.Reeda koju jõudnud, panime kõik rattad ära ja läksime edasi jalgsi.Läksime karstiala kaardi juurde ja kuulasime, mis õpetaja räägib. Läksime edasi vaatama lubjaahju. Seal tehti vanasti lupja. Algul pandi kiht puid, siis kiht paekive ja veel puid ja veel kive. Nii mitu korda. Kui edasi läksime, olid maas imelikud augud. Need oli tekitanud vesi. Olime karstialal. Kui edasi läksime, siis nägime koopaid. Need olid ka vee tekitatud. Nendest koobastest ei saanud läbi käia, sest seal oli olnud varisemisi. Kuid midagi oli seal veel näha. Siiski leidsime ühe koopa, kust sai läbi käia. Selle koopa juures kõige kauem peatusimegi. Ma käisin ka seal koopas. Aga ma ei läinud eriti kaugele, sest ma natuke kartsin. Tagasi läksime metsast välja teist kaudu. Kui ma õp.Reeda koju jõudsime, hakkasime grillima. Kui kõhud olid täis, läksime kastaneid otsima. Mängisime lehesõda. Mina ja Mardo riisusime lehti õpetaja maja taga. Pärast kõike seda hakkasime kodu poole liikuma.

No comments: