Mürgi peale tundus nad ainult naersid. Mürki muide Lõuna-Eestist enam osta pole võimalik!
Pärast Tartut rääkis õpetaja postiteest, postipoistest, postijaamadest. Õppisime ära laulu "Postipoiss" refrääni ja laulsime seda plaadile kaasa. Põnevaks läks siis kui vanale postiteele jõudsime, tõusud ja laskumised, keerud ja käänud, kilkamist ja huilgamist.
Varbusele jõudsime veidi varem, seetõttu giidi oodates saime postijaama hoovil mängida. Piletiks said kõik omale maanteemuuseumi helkuri. Koos giidiga uudistasime esmalt peamajas olevat näitust, sai näha erinevate ajastute liikumisviise ja -vahendeid, teekattematerjale. Kõige põnevam oli muidugi postitõlda istuda - kostis kabjaplagin, loodushääled, ekraanilt aga tee kurvidega. Tekkis täpselt sõidutunne. Edasi ületasime maantee kõiki liiklusreegleid silmas pidades ja otsisime üles masinate hoidla. Seal võis uudistada erinevaid teeehitus ja -hooldus masinaid, veo- ja sõiduautosid. Mõned lustlikud "juhid" ja "reisijad" lisasid asjale vürtsi. Julgust nõudis aga katse läbi tegemine. Tuli end turvavööga kindlalt istmele kinnitada ja tool hakkas liikuma kiirusega 7 km/h. Äkkpidurdus näitas ära, mis võib juhtuda kui oled autos kinnitamata. Tagasi postijaama jõudes sättisime end sisse endisesse tallihoonesse, seal vaatasime liiklusfilme ja tuletasime meelde liiklusreegleid. Edasi järgnes postijaamamäng. Kolm võistkonda loosisid omale värvi ja asusid otsima seda värvi sedeleid. Kokku pidi saama viis postijaamas töötanud inimest ja nende ülesanded seal. Võitjatele anti nuputamisraamat. Lõpuks sai veel ühes hoones olla saha juhiks ( ekraanilt tulid käsud, kuidas kange liigutada, lund lükata ), reisida vanaaegses bussis. Plaanisime olla kohal 1,5 tundi, aga sellest sai 2,5 tundi. Ostsime veel suveniire kaasa ja asusime teele Taevaskoja poole.
Varbusele jõudsime veidi varem, seetõttu giidi oodates saime postijaama hoovil mängida. Piletiks said kõik omale maanteemuuseumi helkuri. Koos giidiga uudistasime esmalt peamajas olevat näitust, sai näha erinevate ajastute liikumisviise ja -vahendeid, teekattematerjale. Kõige põnevam oli muidugi postitõlda istuda - kostis kabjaplagin, loodushääled, ekraanilt aga tee kurvidega. Tekkis täpselt sõidutunne. Edasi ületasime maantee kõiki liiklusreegleid silmas pidades ja otsisime üles masinate hoidla. Seal võis uudistada erinevaid teeehitus ja -hooldus masinaid, veo- ja sõiduautosid. Mõned lustlikud "juhid" ja "reisijad" lisasid asjale vürtsi. Julgust nõudis aga katse läbi tegemine. Tuli end turvavööga kindlalt istmele kinnitada ja tool hakkas liikuma kiirusega 7 km/h. Äkkpidurdus näitas ära, mis võib juhtuda kui oled autos kinnitamata. Tagasi postijaama jõudes sättisime end sisse endisesse tallihoonesse, seal vaatasime liiklusfilme ja tuletasime meelde liiklusreegleid. Edasi järgnes postijaamamäng. Kolm võistkonda loosisid omale värvi ja asusid otsima seda värvi sedeleid. Kokku pidi saama viis postijaamas töötanud inimest ja nende ülesanded seal. Võitjatele anti nuputamisraamat. Lõpuks sai veel ühes hoones olla saha juhiks ( ekraanilt tulid käsud, kuidas kange liigutada, lund lükata ), reisida vanaaegses bussis. Plaanisime olla kohal 1,5 tundi, aga sellest sai 2,5 tundi. Ostsime veel suveniire kaasa ja asusime teele Taevaskoja poole.
No comments:
Post a Comment