Sunday, May 17, 2009

MINU VANAEMA

Minu vanaemale meeldib teha tööd ja olla õues. Ta ei oska sõita autoga. Tal ei ole veel hallid juuksed. Minu vanaema mängib klubi juures pilli ja laulab. Ta on minu isa ema. Ta ei vaata päeval telekat, vaid vaatab õhtul, sest siis hakkavad uudised. Minu vanaema teeb väga head kartuli ja kastet ning pannkooke. Minu vanaema on väga hea.
Minu vanaema nimi on Õie. Tal on mees Jüri. Tal on kaks last ja neli lapselast ja üks pool-lapselaps. Tal on loomad – lehm, 2 hane, palju kanu, kukk, koerad ja kassid. Vanaema juuksed on hallid. Tal on üks jalg pikem ja teni lühem. Vanaema vaatab palju telekat. Talle meeldivad üllatused. Varem töötas ta kaalumajas.
Minu vanaema nimi on Sirje. Ta elab Lokuta külas. Vanaema käib AS Reys tööl. Ta on mu ema ema. Mu vanaemal on lokkis juuksed. Ta on paksuke. Vanaema on mu vanaisaga abielus. Tal on 7 last. Vanaema loomad on kass ja koer. Vanaema pahandab kui me õega mööblil hüppame. Vanaema sööb vähe magusat. Me teeme vanaema meele rõõmsaks kui koristame ta toa ära. Mu vanaema tervis on hea. Tal pole autot.
Minu vanaema nimi on Aime. Ta elab Raplas korteris. Talle meeldib taimi kasvatada, sest tal on “rohelised näpud”. Tal hakkavad kõik taimed kasvama. Tal on suur aed. Kui ma talle külla lähen ja me koos poodi läheme, siis ostab ta peaaegu kogu aeg kommi. Minu vanaema töötab lasteaias söögitoojana. Tema töökoht värviti kollakaks. Minu vanaemal on 2 last ja 4 lapselast. Vanaema loeb mõni kord muinasjuttu.
Minu vanaema elab Inglistel. Ta nimi on Silva. Minu vanaemale meeldib ristsõnu teha. Ükskord rääkis ema või isa mulle, kuidas vanaema sai omale koera. Tuli üks mees ja pakkus koera hoida, aga siis ta ei tulnudki tagasi ja see koer jäigi vanaema juurde. Minu vanaema vaatab vene kanaleid. Talle meeldivad minu asjad. Tema lemmiklilled on nartsissid.
Minu vanaema nimi on Olga. Ta elab Raplas. Tal on 6 last ja 6 lapselast ja 9 looma. Ta on ilus. Tal on värvilised juuksed. Ta on keskmist kasvu. Tal on tugev tervis. Ta on vaikne. Teda ei pahanda mitte miski. Talle meeldib magada ja poes käia. Ta koristab iga päev. Ta lahendab kõik mõistatused ära. Ta vaatab palju telekat. Tal on suur aed, sest tal on “rohelised näpud”. Vanaema ametid on õmbleja ja õpetaja.
Minu vanaema on ilus. Ta oskab hästi süüa teha. Talle ei meeldi kui me söögilauas matsutame. Talle meeldib aiatööd teha. Tal on väga palju lilli ja üks loom. Minule meeldib vanaemaga batuudi peal hüpata. Ta käib Konsumis tööl. Ta oskab autoga sõita. Kingin talle enda tehtud asju. Ta annab mulle 100 kr.
Minu vanaema nimi on Rita. Tal on olemas ka mees Kalle. Tal on 3 last – Kristi, Kairi ja Veikko. Tal on ka 3 lapselast – Carmen, Carmo ja Mirtel. Vanaema elab Eidaperes Pargi 1. Tal on suur aed. Mulle meeldib tema aias lilli kasta. Talle meeldib vaadata telkut ja meiega batuudil hüpata. Ta on töötanud poes, aga nüüd töötab ta Glaskekis.
Minu vanaema elab Raplas. Tema maja lähedal on mets ja seal saab sügisel seenel käia. Ta elab koos tädi Ritaga. Kõigi tema laste nimed algavad r-tähega, nt Rein, Rita, Raivo, Raul, Rivo, Riho. Ta teeb igal argipäeval isale süüa. Tal on kas looma – kass ja koer. Veel on tal sõstrapõõsad. Ta vaatab hommikuti seebikaid. Tal on hallid juuksed. Kui ma vanaema juures käin, saan ma kogu aeg kommi.
Minu vanaema nimi on Elle. Ta elab samas kodus kus mina. Ta on lühike. Talle meeldib kududa ja ristsõnu teha. Tal on hästi palju taimi. Tema lemmiklill on meelespea. Vanaema vaatab vähe telekat. Tema lemmiksaated on Kodus ja võõrsil ning Kirgede torm. Ta teeb iga päev nii head sööki. Ta annab ka kutsudele süüa. Minu vanaema on vibuga lasknud. Ta räägib hästi palju vanast ajast.
Minu vanaema nimi on Ebbe. Tal on lühikesed heledad juuksed. Vanaemal on “rohelised sõrmed”. Igal aastal kasvavad tal ilusad lilled, tikrid ja maasikad. Minu vanaemal on kolm last ja 2 lapselast. Vanaema kais varem öösiti tööl. Ta vaatab koos minuga telekast Kirgede tormi ja Võta või jäta. Vanaema oskab hästi kududa nii kangastelgedel kui ka niisama. Ta õpetas mind kuduma ja heegeldama. Vanaemal on palju küülikuid ja kanu ning koer ja kass. Vanaema oskab hästi süüa teha, aga kõige paremini tulevad tal välja kartul, kaste ja liha. Iga kord kui vanaema mulle punupatsi teeb, tuleb see tal viltu. Kui mul sünnipäev või muu pidu on, siis peame seda vanaema juures.
Mu vanaema nimi on Sirje. Ta elab Valtus. Ta käib peaaegu kogu aeg tööl. Ta töötab riidepoes. Talle meeldib rannas olla ja seebikaid vaadata. Vahest ta koob. Ta loeb kogu aeg raamatuid. Vanaemale meeldib aiamaal käia. Ta šašlõkib liha. Ta käib kogu aeg poes. Tal on kass ja koer. Ma käin kogu aeg vanaema juures, tal on palju magusaid komme. Me käime tihti vanaemaga ujumas. Vanaema koristab kogu aeg kodus. Ta teeb mannaputru, kartulit ja lihakastet. Veel teeb ta õunakooki, tatraputru ja makarone. Ta on mulle kudumist ja inglise ning vene keelt õpetanud. Vanaema annab vahest 50 kr. Tema sõbranna nimi on Kersti. Vanaema on nii armas, ta on maailma kõige armsam. Ma armastan oma vanaema nii väga.
Minu vanaemad on Ulvi ja Mai. Mail on prillid ja hallid juuksed. Ulvil prille pole. Ta tahab palju pappi, sest unistab sellest. Mõlemal on head koogid ja toidud. Nad teevad laupäeval ja pühapäeval kooki. Mai on pensionil, aga Ulvi on bensiinijaamas tööl. Nendele meeldib puhata. Kui vanaema külla tuleb, siis toob ta alati magusat. Eile tõi ta küpsist.




No comments: