Friday, May 15, 2009

Tagasivaade nädalale

Sel nädalal keskendusime vanaemadele. Lugesime neist luuletusi. Rääkisime moodsast ja klassikalisest vanaemast. Arutasime, mis on vanaema aias, rohukapis, milline on tema lapitekk, mis loomad tema juures elavad ja muidugi ka firmaroogadest. Näidendi lugemine vanaemast läks väga-väga hästi. Suurepärased osad tegid Karel ja Joonas. Publik naeris silmad märjad. Ka mina ei mäleta, mil ma viimati oleks nii südamest naerda saanud. Nautisime katkendit raamatust "Vanaema õunapuu otsas". Triinu oli siin agar selgituste jagaja, sest tal see raamat parasjagu pooleli. Väga meeldisid ka Tiia Toometi kirjutatud lood vana aja vanaemadest. Need lood olid isegi veidi hirmsad. Adeele laenutas raamatu nädalavahetuseks koju kaasa. Tema naudib alati ettelugemist täiel rinnal. Ka selle nädala kirjatööd olid samal teemal, ikka vanaemast. Vihikutesse kirjutati lauseid, mis rõõmustaks vanaema.

Sa oled tore. Sa oled hea kokk. Sa oskad hästi kududa. Sa tead palju asju.

Sina oled minu kallis, kallis vanaema. Sa oled maailma parim vanaema. Sa oled kõige, kõige parem.

Sa oled maailma parim vanaema. Sa oskad väga, väga hästi süüa teha. Väga tore, et sa elad Valtus ja ma saan sul tihti külas käia. Sinu juures peame tüdrukutega kõik sünnipäevad ja peod.

Tere, kallis vanaema! Tahaks tihedamini sinu juures olla. Sa oled maailma parim vanaema.

Sa teed nii häid toite, et tahaks iga päev sinu juurde tulla. Sa oled kõige parem vanaema maailmas. Mulle meeldib su süles olla. Mulle meeldivad su koogid.

Koristan kõik sinu eest. Ma loen sulle muinasjuttu. Ma kastan su lilli. Ma teen sulle süüa. Ma teen kõik tööd sinu eest ära.

Sul on väga ilus soeng. Mitu lille sul peenral õitseb? Armas vanaema, ma teen sulle kohvi!

Kallis vanaema, sa teed mulle nii ilusaid kingitusi. Sina oled mulle kallis vanaema. Sa räägid mulle nii palju jutte.

Sa oled maailma parim vanaema. Sa oled parim kokk. Sa oled heasüdamlik.

Sa oled parim vanaema! Sa oskad kõiki töid. Ma aitan sind.

Mis lilled sul on? Sa oled mu kõige parem vanaema. Sa teed nii häid toite.

Sa oled hea vanaema. Tere, kallis vanaema! Teie kodu on väga ilus. Ma saadaks sulle iga päev kirja.

Sa oled hea ja lahke. Ma aitan sind alati, kallis vanaema. Sa oskad nii hästi kududa. Ma armastan sind, vanaema!


Tahaks loota, et need ilusad ja armsad mõtted ka päriselt vanaemade kõrvu jõuaks! Mina kiidan ilusa kirjatöö eest Sigridit, Aigit, Joonast, Adeelet, Laurat. Aigile veel kiitus kaunite kirjatehnika harjutuste eest. Sinu vihikuid on alati rõõm vaadata. Valmisid veel jutud vanaemadest. Nende esitlemine tuleb veidi hiljem. Aga on mida oodata. Karel oli seegi kord hoos ja ei saanud kohe kuidagi pidama, teised aina imestasid, et kuidas tal küll nii palju mõtteid on. Ka Adeele pidi veel vahetunnist lisa võtma, et kõik soovitud mõtted paberile jõuaksid. Joonas kirjutas mõlemast vanaemast, sest ta ei suutnud otsustada kumbast kirjutada.
Matemaatikas lahendasime sel nädalal palju kordamisülesandeid. Hakkab ju kooliaasta läbi saama. Rühmatööd tegime teisipäeval vahelduseks suurtele paberitele. Nutikamateks osutusid Triinu, Mardo ja Aigi.









Õppisime kirjalikult lahutama. Bingo mängus oli sel nädalal õnne Adeelel, Laural, Jaanusel ja Carmenil. Nuputamises paistsid silma Triinu, Adeele, Karel, Carmen. Raha ülesanded läksid väga edukalt Carmenil ja Jaanusel. Tragid peast arvutajad olid Marta, Renek, Karel, Jaanus, Carmen.






Loodusõpetuses tegelesime koduloomadega. Triinu tõi kodust kaasa toreda raamatu koduloomadest. Sellega olid kaasas loomad ja talu. Mängiti hoolega.
Kehalises tekitas elevust orienteerumismäng. Võidukas paar oli Jaanus ja Sigrid. Nemad jõudsid kõige varem koolimajja tagasi. Kiita said veel Marta, Greete, Joonas, Karel, Renek, Carmen, Laura. Muusikatunnist tulles näitas Joonas uhkelt kahte saadud kiitust. Rõõmustasin koos temaga. Sama uhke pilt oli Adeele päevikus. Greete, Sigrid, Marta said kiita rütmitöös. Renek astmenimedega laulmises. Kunstitunnis valmisid rebimistehnikas pildid kurgedest. See töö vajas kannatust. Carmen paistis silma erilise kannatlikkusega. Kõik pildid said lõpuks toredad. Eriti paistsid silma Aigi ja Triinu tööd.
Lõpuks veel pildid neljapäevastest vahetundidest. Oli selline rahulik päev, kus leiti endale meelepärane tegevus ja ei pidanudki koridoris lihtsalt tormama. Mängiti hoopis kaarte, arvutimänge, värviti, ...

Selle nädala hitt oli kahtlemata klubi kiik. Õpetaja luges küll minejatele sõnad peale, aga vaatamata sellele juhtus ikka õnnetus Kadriga. Soovime talle kiiret paranemist!

No comments: