Monday, November 17, 2008

17. november

Nädalavahetus oli vihmane, aga tegus. Käidi Tallinnas, kes külas, kes šoppamas, kes võistlustel. Peeti vanaemade-vanaisade sünnipäeva. Küpsetati kooki. Jalutati. Mängiti sõpradega.
Koolimaja koridori olid ilmunud pildid neljapäeval kuuldud muinasjuttudest. Leidsin sealt kolm tuttavat autorit. Adeele oli teinud uhke pildiseeria hiire väimehe otsimisest, Mardo pildil on karu harakatega, Triinul 2 jonnakat kitse. Magus auhind saadi juba reedel kätte.
Matemaatika tunniks läksime arvutiklassi, sest reedel jäi see tegemata. Sissejuhatuseks oli väike peast arvutamise treening paarides. Edasi jätkus töö nii, et üks paariline lahendas meie koostatud tekstülesandeid, teine istus arvuti taha. Seal tuli koostada antud arvudest võrdusi. Silma paistsid Marta, Carmen, Mardo, Laura, Jaanus, Andra. Neil jäi 2 minutist aega rohkelt ülegi, et saada hakkama 8 võrdusega. Vahepeal rollid vahetusid. Kui mõlemad paarilised olid tööd valmis saanud, siis mängiti koos tondipüüdmise mängu. Ikka arvutades. Tekstülesannete lahendamises oli parim Marta. Kiitus veel Laurale ja Adeelele. Enim eksiti viimases bensiini ülesandes. Norida võib ka vastuste sõnastamisega. Oleme ikka täpsed!
Ülesanded olid järgmised:

  • Oti autos on 5 l diislit. Ta kulutas sellest 3 liitrit ära. Mitu liitrit diislit jäi Oti autosse?
  • Poes on 20 l mahla müügil. Ema ostis 7 l mahla. Mitu liitirt mahla jäi poodi alles?
  • Kaevurid puurisid maa seest 20 l naftat. Sellest 15 l müüsid nad välismaale. Mitu liitrit naftat jäi kaevuritele?
  • Ema keetis 13 l teed. Külalised jõid ära 13 l teed. Mitu liitrit teed jäi järele?
  • Laudas on lehm Pepe ja lehm Liisu. Lehm Pepe annab 9 l piima korraga, lehm Liisu annab 9 l rohkem piima. Mitu liitrit piima annab lehm Liisu korraga?
  • Kohvimasinas on 20 liitrit kohvi. Ema jõi sealt ära 9 l ja isa jõi ära 3 l. Mitu liitrit kohvi jäi masinasse?
  • Tünnis oli 20 l vett. Kaamel jõi sellest osa ära. Nüüd on tünnis 12 l vett järgi. Mitu liitrit vett jõi kaamel ära?
  • Rapla bensiinijaamas oli 8 l bensiini. Juurde toodi niipalju, et nüüd on seal 20 l bensiini. Mitu liitrit bensiini toodi juurde?

    Eesti keel oli täna televisioonikeskne. Otsisime saatekavadest huvitavaid ja igavaid saateid. Välja tuli nii, et mis ühele lemmikuks, see teisele ei paku vastupidiselt üldse huvi. Selgus veel, et paljude lemmikud on realityshowd ja telemängud, isegi rohkem kui lastesaated, kahjuks. Nuputasime, milliseid saateid vaadatakse ühe elamu erinevates korterites. J-tähe kirjutamist harjutasime ühe multika abil. Kõige kaunimad tähed olid Adeele vihikus. Kiitus ka Triinule, Jaanusele, Andrale ja Laurale. Uus lugemispala oli näidend teleka vaatamisest.
    Ujuma ei saanudki kõik minna, kes kipsis käe, kes koju jäänud ujumisriiete pärast. Lõunasöögi kõrvale pakuti salatit punasest kapsast. Väga umbusklikult suhtuti sellesse. Kausid jäid üsna täis laudadele.
    Arvutitunnis lõpetasime lood isadest. Nüüd kui tekstid trükitud, muutsime seda kaunimaks. Suurendasime teksti ja valisime kirjastiili. Jääb veel illustreerimine.

Lood said sellised:

Minu isa
Minu isa on väga suur. Minu meelest on ta 3m pikk. Ma olen talle seda mitu korda öelnud. Viimane kord ütles ta et: „Nüüd olen 4m, sest vahepeal olen kasvanud.“ Minu isa on näitleja. Sellepärast arvan ma, et ma olen meie klassist kõige rohkem teatris käinud. Pooltes nendest etendustest, mida ma näinud olen, mängib minu isa ka. Issile meeldib väga telekast jalgpalli vaadata. Isegi siis, kui meil telekas vahel pilti ei näita, paneb ta teleka käima ja hakkab vaatama. Issi istub iga päev arvutis ja teeb tööasju ning loeb uudiseid. Ma käin vahepeal tal Tartus külas. Minu issit pahandab kõige rohkem see, kui ma koolis pahandust teen või kui Riin vene keelt õppida ei taha. Issit rõõmustab kõige rohkem see, kui talle üllatus teha ning kui mina ja Riin head lapsed oleme.

Minu kallis isa
Minu isa nimi on ..... Ta aitab meid koguaeg. Ta parandab meie ratast.Ta vaatab telekast sõjafilmi. Ta on suur. Ta annab koguaeg raha. Minu isale meeldib parandada. Töötab Põrsakul.

ISA JA VANAISA
Minu isa on lõbus.Ta nimi on ....Ma mängin temaga igasuguseid mänge.Ta paneb aknaid.Teine töö on tal puitur. Mu vanaisale meeldib aiatööd teha ja veel lahendada ristsõna. Vanaisale meeldib veel reisida ümber maailma.Vanaisa nimi on .....Ta töötab Kehtna vallavanemana.Ta elab Eidaperes.Mu vanaisa aed on äge.

Minu isa
Minu isa nimi on ... ja ta käib krimeltes tööl. Ta on väga tugev.Ta käis neljas erinevas trennis ja praegu käib ta viiendas trennis.Tal on turboga pemm ja ta oskab kõike teha.Talle meeldib rahu.Ta on väga sõbralik.Tal on väga tugev tervis.Ta on väikest kasvu.

Kallis isa
Minu isa nimi on ... Mulle meeldib temaga traktoriga sõita. Minu isale meeldib minuga mängida. Ta on töökas isa. Temaga saab alati nalja. Talle meeldib kala. Ta vaatab tantsud tähtega. Tal on heledad juuksed. Tal on hele nahavärv. Ta käib tavaliste riietega.

Minu isa
Meil oli auto katki, siis isa tegi auto korda. Mu isale meeldib vaikus ja telekat vaadata. Mu isale meeldib uudised vaadata. Talle ei meeldi segadus. Mu isa teeb aedu. Ta oskab veel parandada. Talle meeldib hapukapsaliha.

Minu isa
Ta oskab hästi autot parandada. Ta saab palju raha. Ta on mänguauto ehitanud. Minu isa vaatab uudiseid. Ta käis kossu trennis. Minu isale meeldib tööd teha.

Minu isa
Minu isa nimi on ... Ta töötab Mitsukas sepana. Ta sünnipäev on 3. august. Talle meeldib telekast vaadata korvpalli, jalgpalli ja vormelit.Vanasti oli ta sõjas. Kui ta väike oli, siis oli tal kaks hobust. Üks must ja teine valge. Ta elas Estona järve lähedal.

Kallis isa
Minu issi on väga hea ja lahke. Ta oskab hästi süüa teha. Minu isa tahab vormelit vaadata. Minu isa kogub vanasid rahasid . Talle meeldivad rotid. Minu isa töötab traktoriga.

Minu isa
Minu isa on tore. Mängib minuga koos kooli. Minu isal on üks tore masin, millega saab elektrit mõõta, kui selle kaks otsa näpu pihta paned, siis tulevad numbrid. See on nii tore! Ta mängib ka poodi.Ta on mind traktoriga sõita lasknud. Me oleme ka koera kuudi ehitanud.

Minu isa on parim. Ta teeb elektri tööd.Ta vaatab lennuki kanalit. Talle meeldib lennukit lennutada.Ta teeb ka puu tööd. Ta on hea. Ma aitan tal tuua lennuki ära. Ta on pikk.Ta on tugev. Ta teeb praemuna söögiks.Ta oskab igat asja teha.Tal on tumedad juuksed.Talle meeldib käia teksadega.
Minu isa kallis
Isa on nii tore. Ta oskab hästi ilusat maja ehitada. Ta käib korvpallis ja mina käin kaasas. Ta vaatab kogu aeg korvpalli. Tema tahab korvpalluriks saada. Ta käib kogu aeg kilepükstega. Ta elas Raplas Mahlamäel kui ta väike oli.

Minu kallis isa
Minu isa nimi on ... Ta aitab minu ema ja mind. Ta ehitab maju. Mina olen koos issiga traktoriga sõitnud. Talle meeldib Võsareporterit vaadata. Talle meeldib kommi süüa. Ta oskab hästi igasugu asju paranda. Ta on kaua õues.

Lõbus oli vaadata videosid loomadest "Tähekese" koduleheküljelt.
Kunstitunnis katsetasime uut tehnikat - monotüüpiat. Joonistasime klaasile kala ja tegime sellelt märja paberiga tõmmise. Mõni ehmatas oma töö tulemuse pärast päris ära, sest värvid läksid veidi laiali, ag see ongi selline töö. Pärast püüdis õpetaja veidi kuld ja hõbe markeritega pilte elustada. Minu arust pole paha tulemus. Eriti õnnestus see töö Martal, Greetel, Andral. Päris nässu ei läinud ükski, mis võib ka selle töö juures vabalt juhtuda.
Kurb oli kuulda, et üks meie klassi poiss oli osaliseks väga inetus loos, sipelgapesa lõhkumises. Ei oleks sellist asja küll maalastelt uskunud!

No comments: